30 Mayıs 2013 Perşembe

Portre Nasıl Çizilir?

Portre çizerken ilk temel aşamalar

Arkadaşlar portre çizmek başlangıçda zor gelebilir. Size portreyi daha hızlı kavramanız için özel bir teknikden bahsetmek istiyorum. Leonardo da Vinci ‘nin portre tekniğidir.


1.ADIM

portreResimi yapacağımız kare olan bir kağıdı 6 eşit parçaya çizerek böleriz.Silik bir şekilde yaparsak daha sonra silindiğinde izlerin kalıcı olmasını önleriz.

2.ADIM
portre çizim tekniği
Üsteki ilk dört karenin içine ortası merkez alınarak tam bir yuvarlak çizilir.
3.ADIM
portre çizim
Ortadaki çizgiye dikkat edilerek kafatası her iki tarafta eşitlik olacak şekilde karenin en alt kısmına kadar çizilir..Bunu yaparken yanak ve göz çukurlarının kenarlarına dikkat edilir.Göz, kulak,kaşlar ve burun yerlerine taslak olarak yerleştirilir.Bu yerleştirme orantılarını bir alt sayfada tekrar göstereceğim.
4.ADIM
Burada ağızın yeri belirlenir.
5.ADIM
Burada da portrenin ayrıntıları yapılıp gereksiz çizgiler silinir.

————–

PORTRE DE GÖZ, KULAK, AĞIZ VE BURUNU YERLEŞTİRMEK


Göz mesafelerine dikkat ederseniz hepsi aynı uzaklıkladır.Aşağıya doğru çizilen çizgide burun kanatlarının olduğu genişliğinde aynı olması gerektiğini gösterir.

Ağız genişliği ise burun genişliğinden büyüktür..Gözün az içinden çekilen bir çizgi size ağızın olması gereken genişliğini gösterir..Bu Leonardo kuralıdır..Daha doğrusu yukarıda anlatılan her çizim Leonardo kuralıyla yapılmıştır.

 Kaşların başlangıç ve bitiş yerlerinden çekilen çizgi kulağın üst noktasını belirler.
 Kulağın en altıyla burun birbirene uyumludur..Yani aynı hizadadır aşağı yukarı.
 Kafatasının tam orta çizgisi gözün üst kapağına denk gelmektedir.

Tekniğe uyarak bu şekilde yaptığımızda başarılı portreler ortaya çıkacakdır.
Beğendiyseniz yorumsuz bırakmayın lütfen :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1